Aktualności

Zostań Ekobohaterem!

Gorzowska Spółka Inneko w kwietniu tego roku na konferencji pt. „Marzyciele Recyklingu” przedstawiła niecodzienny projekt wspomagający selekcję odpadów. Czy przynosi efekty? Czy spotkał się z życzliwym przyjęciem mieszkańców? W artykule przyjrzę się bliżej tej akcji.

Zespół Inneko właśnie wdraża w życie spełnienie swojego marzenia, jakim jest poprawa estetyki i porządku miejskich altan śmietnikowych. Ale po kolei…

Pionierska akcja

W czasach, w których każdy statystyczny mieszkaniec naszego kraju produkuje średnio 311 kg odpadów komunalnych rocznie, zagospodarowanie tychże odpadów staje się nie lada wyzwaniem. Co jednak zrobić, aby przekonać ludzi, że segregacja odpadów nie jest jedynie przejściową modą, lecz koniecznością?

Odpady nie są codziennym tematem rozmów, a medialnie stają się zwykle źródłem inspiracji dziennikarskiej jedynie w chwili pożarów. Starając się o nich jak najszybciej zapomnieć, wielu mieszkańców omija wzrokiem zaniedbane altany. Gdy już jednak ktoś tam się pojawi, w najlepszym wypadku wyrzuca szybko worek z odpadami (często do nieodpowiedniego pojemnika) i oddala się pośpiesznie.

Inneko postanowiło wciągnąć społeczność w dyskusję i zachęcić do poprawy estetyki miejsc gromadzenia odpadów. Jak? Prowadzi pionierską akcję w mediach społecznościowych, ale też w samych altanach, czyli tam, gdzie problem jest największy. „Zostań Ekobohaterem” (bo taką nazwę nosi wspomniany konkurs) oraz tablica, która służy do komunikacji z mieszkańcami, to zabawa będąca po części happeningiem, a po części grą miejską. Przez pół roku użytkownicy altan będą zbierać punkty wynikające z systematycznych ocen przeprowadzanych przez zespół Inneko. Ocenie będzie podlegać z jednej strony jakość selekcji, z drugiej zaś estetyka miejsca – ze szczególnym uwzględnieniem jej poprawy i zmian. W finale dla tych, których altana uzyska najwyższą łączną punktację, przewidziano nagrodę w postaci nowoczesnej altany śmietnikowej lub gniazda pojemników półpodziemnych.

Dostęp do całego artykułu.

0 komentarzy

Dodaj komentarz




Zabezpieczenie antyspamowe (Captcha): * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

  • Newsletter
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube